Verhaal van Returnal ontwikkelen was 'als koorddansen'

Verhaal van Returnal ontwikkelen was 'als koorddansen'

Het verhaal van Housemarque-game Returnal ontwikkelen was volgens de maker "als koorddansen".

Dat meldt senior narrative designer Eevi Korhonen aan VGC. Dat komt voor een groot deel omdat het verhaal op een complexe manier in het spel wordt verteld - onder andere via korte scènes die even snel weer voorbij zijn als dat ze beginnen en audiologs die in de spelwereld gevonden kunnen worden. Daarbij stuiten spelers vaak op willekeurige volgorde op deze elementen, waardoor men het op niet-lineaire wijze ervaart.

"Het was als koorddansen. Mijn baas, narrative director Greg Louden, en ik probeerden er voor te zorgen dat beide kanten werden belicht. Ik wilde het vooral mysterieuzer maken en het de speler laten uitvogelen, terwijl Greg het belangrijk vond dat men gedeeltes van het verhaal begreep."

Volgens Korhonen was het een uitdaging om op voorhand te weten of het verhaal duidelijk genoeg naar voren zou komen in het spel. "Het is moeilijk om te zien of het tempo goed is tot het daadwerkelijk in de game zit. Hoe werkt het samen met alle andere elementen? Tot het allerlaatste moment waren we nog aan het snijden, aan het editen, en de gebruikte woorden aan het aanpassen om het een beetje te verduidelijken."

Returnal kwam vorig jaar april op PlayStation 5 uit. Ontwikkelaar Housemarque is inmiddels overgenomen door Sony. Er gaan al een tijdje geruchten dat het spel ook naar pc komt.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Moet eerlijk bekennen dat ik maar een vaag idee heb hoe het verhaal zich afspeelt in returnal, ik zou het eerder omschrijven als roeren in een bord spaghetti van aanwijzingen.. gelukkig is het totaal ondergeschikt in de game en vooral de focus op keihard knallen. Toevallig gister met de co-op dlc en tower of siphisisiusosusases challenges aan de slag gegaan en damn elden ring dat ik dit zolang heb laten liggen, wat een game. knetterhard.

0
test

@ali3n8tor de Tower of wat? :D

0
test

@COSMIC_TSAR ik moest het ff opzoeken, wist het niet meer :p The Tower of Sisyphus :D

0
test

Ik vraag mij oprecht af of de beste Eevi ervaring heeft met koorddansen om die vergelijking te maken. :D

0

Aanbevolen voor jou