Game Informatie
Product:
Balls of Fury
Ontwikkelaar:
N/A
Uitgever:
Genre:
Sport
Officiële website:
N/A
Verkrijgbaarheid
18/01/2008
Screenshots
Klik op de afbeelding om een grotere versie te bekijken
Blijf op de hoogte en voeg de Gamer.nl Headlines feed toe aan je RSS reader:
RSS icon Het laatste Gamer.nl nieuws
Volg Gamer.nl via Twitter:
Twitter icon twitter.com/GamerNL
reviews
Balls of Fury (Wii)
4 februari 2008
 
Al sinds jaar en dag staan sportspellen en filmgames bovenaan in de verkooplijsten. Vreemd is het dan ook niet dat ontwikkelaar Black Lantern Studios deze twee genre’s met elkaar gecombineerd heeft in Balls of Fury en het spel uitgerekend voor de meest verkopende spelcomputer uitbrengt, ook nog eens voor een gereduceerde prijs. Desondanks bleef de vraag ronddwalen of het wel zo slim is geweest om een van de beroerdste films van het afgelopen jaar als basis te gebruiken voor dit spel. Een film over het vrij onpopulaire tafeltennis nota bene.

In Balls of Fury kruip je in de huid van voormalig tafeltenniskampioen Randy Daytona. Hij is ingehuurd door de FBI om een criminele organisatie te ontrafelen. Om met de zware jongens van de club in aanraking te komen, dient Randy mee te doen aan een geheim en gevaarlijk tafeltennistoernooi, waar ook de moordenaar van zijn vader, topcrimineel Feng, aan meedoet. Het verhaal is overduidelijk een persiflage op Bruce Lee’s Enter the Dragon, maar is tergend saai en bevat daarnaast geen greintje humor. De gebeurtenissen worden verteld aan de hand van stilstaande beelden met samenvattende teksten. Dit zorgt ervoor dat de snelheid uit de game wordt gehaald en het verhaal al helemaal niet tot zijn recht komt.


Echter, een sportspel kan zich  gemakkelijk een ongeïnspireerd en slecht uitgevoerd verhaal permitteren, mits de gameplay maar goed in elkaar steekt. Dit is echter niet het geval. Balls of Fury speelt als een derderangs Flash-game uit de beginperiode van het internet. Ondanks dat het spel gebruik maakt van de redelijk nauwkeurige bewegingssensor van de Wii, heb je nooit het gevoel dat je ook maar enige controle over je slagen hebt. Je dient namelijk te zwiepen met je controller op het moment dat je tegenstander de bal slaat, wat zeer onnatuurlijk aanvoelt. En ongeacht of je nu horizontale, verticale of diagonale bewegingen maakt, de bal leidt een totaal eigen leven en vliegt nooit naar de gewenste plek. Zelfs de speciale slagen, die je kunt uitvoeren wanneer je met een ietwat langere rally bezig bent, voegen nauwelijks iets toe. Er zijn slechts een handjevol van deze slagen beschikbaar en aangezien deze vrij makkelijk te retourneren zijn, hebben ze alleen een visuele waarde.

Audiovisueel is Balls of Fury misschien wel het zwakste spel uit het hele assortiment van de Wii. De omgevingen en de personages zijn zeer ongedetailleerd en komen erg flets over. Zelfs een generatie of twee geleden had de game totaal geen indruk gemaakt. De inmiddels verafschuwde kartels zijn dan ook in overvloed aanwezig. Ook de soundtrack, die welgeteld drie monotone deuntjes bevat, is belabberd. Het overige geluid is wellicht nóg slechter. De stemmen, zover die aanwezig zijn, kraken en haperen aan alle kanten, het omgevingsgeluid schittert vooral door afwezigheid en de overige geluidseffecten klinken erg gedateerd.


Om de spelduur een beetje te rekken, zijn een tiental trofeeën te verdienen. Om zo’n trofee te krijgen, dien je een bepaalde opdracht te voltooien. Zo zul je bijvoorbeeld vijftien wedstrijden achter elkaar moeten winnen of het spel tien uur moeten spelen. Iemand die al deze opdrachten weet te voltooien zonder zijn televisie en Wii van ergernis uit het raam te smijten, verdient een Oscar voor geduld, beheersing en smakeloosheid.  Ook zijn een aantal nieuwe personages vrij te spelen. Echter, aangezien alle karakters precies hetzelfde spelen, is dit nauwelijks van toegevoegde waarde.

 
 
Samenvatting
Balls of Fury
 
"Alhoewel 2008 pas net van start is gegaan, kan er nu al vastgesteld worden dat Balls of Fury misschien wel het slechtste spel van dit kalenderjaar is. De ongeïnspireerde verhaallijn, de tergende gameplay en de enorm gedateerde graphics maken dit tafeltennisspel tot een heus wanproduct. Lieve ouders en/of verzorgers van een minderjarige Wii-bezitter: laat u niet verleiden door de zachte prijs en het leuke hoesje en koop deze verschrikkelijke titel niet!"
 
 
Pluspunten
Een degelijke onderzetter
Minpunten
Onplezierige gameplay
Technisch enorm achterhaald
Verschrikkelijke besturing
Frustrerende muziek
Belachelijk slecht verhaal
 
Community reacties
Community Reacties
Hier vind je reacties van Gamer.nl bezoekers met betrekking tot deze tekst. Om een reactie te kunnen plaatsen dien je ingelogd te zijn.

 

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 18:20
joepie eerste, hoe duur is ie?? Dan heb ik een leuke onderzetter (als ie ni te duur is). en: nog nooit geweten da de wii nog slechtere spellen heeft, ofwel te weinig erg goeie spellen NAAR MIJN EIGEN INZICHT. Wii houders wordt ni boos of je hebt wel erg lange tenen.

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 18:26
Tussen de 35 en 40 euro.
Maar voor de helft van de prijs breng ik je hoogstpersoonlijk mijn eigen prachtig vormgegeven onderzetter.

Lid sinds:

Reacties:
05-Feb-2008 @ 17:27
Die wil ik wel

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 18:48
(...) nooit geweten da de Wii nog slechtere spellen heeft (...)


Nog slechter dan wat precies?

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 19:25
ninjabread man!

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 23:23
En dertig andere goedkope wanproducten!

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 18:20
This game sucks my spider balls!

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 18:34
Hoho, tafeltennis is geniaal!

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 18:46
vertel mij nou maar eens waarom de beste console ooit (volgens vele) de meest shitty games in lopende band tempo uitpoept. ik weet het wel.. maar weten jullie het ook? graag een reactie zonder mario, zelda, metroid of re4.

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 18:49
Mario, Zelda, Metroid en RE4 worden gemaakt door bedrijven die verstand van games hebben, dat is het verschil.

Oeps, heb ik de beste games van de afgelopen 2 jaar opeens in een reactie genoemd

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 19:27
wat zei ik nou!

Lid sinds:

Reacties:
05-Feb-2008 @ 11:19
Goose heeft wel een punt, de games zijn echt de cream of the crop. Dat is hetzelfde als Halo3, Gears of war, MGS4 of een final fantasy games niet mogen noemen. Ook allemaal top games van hun genre.
Maar ach, hoe tof ze ook kunnen zijn, zowel de 360 als de ps3 hebben geen brawl,

En lijstjes hebben we al genoeg genoemd, maar dan geef je opeens geen weerwoord meer. Ik zet dit dan ook meer neer voor anderen dan voor jou.

Lid sinds:

Reacties:
08-Feb-2008 @ 23:56
Helemaal mee eens.

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 19:02
Omdat de best verkopende console altijd de meeste crap krijgt? Kijk maar naar de PS2. Die had ook de meeste shovelware vorige gen. Maarja, jij bent een simpele basher, die toch alleen commetaar op de Wii wil leveren.

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 19:27
2x fout

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 22:01
:')

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 20:26
Dex
games worden door developers/uitgevers uitgepoept,niet door de onsole.

Lid sinds:

Reacties:
05-Feb-2008 @ 09:32
dan mag je ook maar eens vertellen waarom die andere 2 consoles alleen maar meer van hetzelfde uitpoepen. Nog meer 3d shooters, nog meer warfare en nog meer racers. Voor die dingen durven ze niks te maken. Misschien dat little big planet (of hoe heet dat ps3 spel?) nog wat origineels wordt.

Lid sinds:

Reacties:
05-Feb-2008 @ 11:28
en daarin verschilt de wii? red steel metroid san fransicso rush excite truck medal of honor zijn natuurlijk geen fps warfare racetitels voor de wii...

het verschil is echter dat ze er op de wii retarded uitzien als je ze naast cod4, burnout of gears of war zet.. dus waar is de innovatie van nintendo? in de controller? ahaha good one.

Lid sinds:

Reacties:
05-Feb-2008 @ 12:07
En weer steekt alienator zn kop weer eens in het zand omdat hij de wii niet mag.

Nu heb ik ook een 360 en het valt me op hoeveel van de (betere) games idd allemaal shooters zijn.

En ja, schieten en racen op de wii gaat gewoonweg beter dankzij de controlls. En excite trucks manier van winnen (niet degene die eerste is, maar degene met de meeste sterren wint) is natuurlijk ook erg leuk gedaan. Om nog even te zwijgen over veranderende tracks.

Waarom mogen we de controller niet als innovatief aanwijzen als dit juist wel zo is? Het voegt echt wat toe aan excite truck en metroid, de andere games heb ik niet, dus daar kan ik over oordelen.

Lid sinds:

Reacties:
05-Feb-2008 @ 13:26
in de controller idd. en de Wii only games.

Jep, MP is meer van 'tzelfde, maar dan wel met goeie controls

Excite truck? da's bagger, red steel? troep. Als je 'n Wii hebt, moet je dan ook meteen alles goed vinden en hebben en spelen? Neen, geef mij maar een select aantal goede en fun games. Die super hd graphics die mis ik dan niet. Jij wel, maar dat is een gemis aan de gebruikerskant.

Lid sinds:

Reacties:
05-Feb-2008 @ 14:55
ex..excite truck bagger??? We spelen het hier nog steeds! Vooral dat fokking lange level, met oeren hard door de boksen. Snif.

Lid sinds:

Reacties:
05-Feb-2008 @ 15:03
ohja ik speel alleen maar super HD spelletjes zonder ENIGE vorm van goede gameplay omdat ze in HD zijn.

En die controller is helemaal niet innovatief maar dat is een eigen mening die er bij jullie niet in gaat nee. zeker niet als bij 8 van de 10 games deze hapert, of iets anders toevoegt als een beetje schudden als een debiel. Dan heb ik het nog niet eens over hoe simpel die spellen wel niet worden gemaakt (tennisgames waarbij je de characters niet bestuurd e.d) en zo'n beetje elke wii game begint op elkaar te lijken, minigames dit en dat.

toen we de eerste motioncontrollers op de dreamcast kregen (fishingrod anyone?)
TOEN was het nog innovatief, maar dat heb jij waarschijnlijk niet meegemaakt.

Dat nintendo dit netjes opgepakt heeft en commerciaal uitgebuit zon 9 jaar later in de vorm van een wiimote (en zie hier - shitload dreamcast games worden geport van house of the dead tot sega fishing oh wat toevallig)

Mij boeit het iig niet meer en ik zit inderdaad weer es te wachten als iets geniaals als LBP - waar de innovatie volledig gaat komen wat de gebruiker er mee doet. (content creation)
niet wat de console-bakker opdraagt jou er mee te doen. (lekker zwaaien met je... )

Lid sinds:

Reacties:
05-Feb-2008 @ 15:50
Je richtte je repliek op Rustic, maar ik wil er ook even op reageren.

Je draait feiten expres verkeerd. Wiisports is altijd bedoeld om zoveel mogelijk mensen aan te spreken. Vrijwel iedereen moet de game kunnen spelen en dat is dan ook gelukt. Die game als slap voorbeeld gaan noemen is de plank misslaan en zeggen dat tetris geen goede racer is. Je hebt het ook niet over de andere delen van het spel zoals bowlen e.d. Alle onderdelen van het spel werken gewoon goed. Elke fot is aan jezefl te danken. Zelfs zonder lopen kun je nog aardig wat invloed hebben op het spelverloop omdat je veel beter kan richten, de snelheid van je slag bepalend is enz.
In combinatie met lopen, of deze als optie includeren zou de game weldegelijk beter maken, maar het is een kwestie van tijd tot dit ook daadwerkelijk gemaakt wordt. Er komen al wat nieuwe tennis games richting de wii.

Dat een gelijksoortige controlls eerder op de markt aanwezig was, dan wel in veel minder gevorderde vorm en voor slechts 1 of twee spellen is nogal dom en kort door de bocht.

Maar dat zijn we onderhand wel van je gewend.

Toen kon je alleen vissen. Nu kan je racen, sporten, schieten, vechten, platformgamen en ga zo maar door. Ga niet vertellen dat je dat eerst ook kon.

Benieuwd of je nog reageert.

Lid sinds:

Reacties:
05-Feb-2008 @ 16:40
natuurlijk, ik vind wiisports voor noobs, nou en?
ik hou niet van simpelheid in games, nou en?
ik hou al helemaal niet van massahysterie zoals om de wii, nou en?

en toen kon je alleen vissen?
er staan filmpjes op youtube van soul calibur/crazy taxi / virtua tennis met de fishingrod, dus het kon wel degelijk. niet dat het confortabel was maar het kon.
Dus, het feit blijft dat het er bijna 10 jaar geleden al was, al dan in primitieve vorm.

ik ben benieuwd of jij ooit een accepteerd dat ik de wii het gewoon niks bijzonder vind , en ja als ik een console koop verwacht ik dat ie beter, sneller, sterker en gaver is dan de vorige,
en de wii is dat niet in vergelijking tot de gamecube., het gameaanbod infantiel en grafisch zwaar achterhaald.

Dus voordat je me weer als gfxhoer afschilder,

ga maar lekker op een zwartwit tv spelen als dat niet uitmaakt ,of installeer crysis op je 386.



bite me.

Lid sinds:

Reacties:
05-Feb-2008 @ 17:13
Waar beschuldig ik je van graphicshoer en waar zeg ik dat grafische goede games op bijvoorbeeld de high end pcs, de 360 en de ps3 slecht zijn? Nergens.

Al is het wel zo dat je steeds over graphics begint, zie ik nu.

En ik zei een game of twee, dus je hoefde de andere games er niet bij te noemen. Al wist ik niet dat soul caliver ook erdoor te spelen was. Zei het niet helemaal geweldig natuurlijk en je doet weinig met de bwegingen. Feit blijft dat de wiimote weldegelijk een verbetering is te noemen ten opzichte van een controller die slechts voor een aantal games is gemaakt.

Het gaat jou erom dat de wiimote niet innovatief is. Nu heb ik ook zoiets van, nou en? Je hebt gelijkt dat het een commercieel succes is. Kennelijk schijn je daar in je zucht naar exclusiviteit een hekel aan te hebben. Mag.

Verwacht echter wel tegengas als je je mening keer op keer op deze site probeert te verkondigen want je kunt je kennelijk maar niet begrijpen dat er meer dan genoeg mensen zijn die de wii wel leuk vinden. Smaken verschillen.

Ik probeer je dus helemaal niet over te halen om de wii leuk te vinden. Je verkondigt echter wel vaak onwaarheden (weet je onze vorige discussie nog?) en strooit graag zout op wonden.

De wii is weldegelijk beter dan zijn voorganger. Vergelijk strikers en brawl maar eens met de games op de gamecube en je zult zien dat alles eraan beter is/
De wii heeft zijn channel systeem, updates, VC channel en is dus cker een stap in de verbeterde richting. Dat de graphische stap niet zo groot is als tussen de ps3 en ps2 toont een ander pad, maar dat pad hoeft niet perse slecht te zijn.

Het gaat me niet om je mening, het gaat me om je houding. Gedraag je eens wat volwassener man.

Lid sinds:

Reacties:
08-Feb-2008 @ 23:59
alienator als je je aan de wii ergert hoef je het ons niet te laten weten. Ga lekker voor je tv zitten met je ps3 en geniet van de CRAP-ICS

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 18:59
vet, nog een 1

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 19:17
Balls of fury erm...

Lid sinds:

Reacties:
04-Feb-2008 @ 19:19
ik hoop niet dat dit een voorbode is voor de meeste spellen die op de Wii gaan uitkomen
Aantal comments: 47
Pagina(s): 1 | 2
 
Log eerst in om een comment te plaatsen.
 

Login
Password