Zelda-verfilming wordt volgens regisseur relatief realistisch

Zelda-verfilming wordt volgens regisseur relatief realistisch

Wes Ball noemt het project 'gegrond en echt'

Regisseur Wes Ball noemt de aankomende live-action verfilming van The Legend of Zelda relatief "gegrond en echt" in vergelijking met de oorspronkelijke plannen die hij had.

Ball - die vooral bekend is van The Maze Runner - had in 2010 al ideeën over een mogelijke Zelda-film die geheel met motion capturing gemaakt zou worden - vergelijkbaar met de Avatar-films van James Cameron. Voor zijn aankomende film Kingdom of the Planet of the Apes is ook veel gebruikgemaakt van motion capturing.

In een interview met Polygon laat Ball nu weten dat zijn oorspronkelijke plannen voor een Zelda-film zijn gewijzigd. Daarbij is een film geheel met motion capturing gemaakt "waarschijnlijk niet meer mijn keuze". In plaats daarvan moet de film "gegrond" en "echt" aanvoelen.

Verder kan hij nog niet veel kwijt over de film. "We werken er hard aan, en we gaan iets geweldigs maken." Daarna grapt hij dat als hij er meer over vertelt, "Nintendo uit het struikgewas springt en mij meesleurt".

Nintendo kondigde vorig jaar aan dat het bedrijf samen met producent Arad - vooral bekend van de Spider-Man-films - werkt aan een Zelda-film. Sony Pictures distribueert de film wereldwijd en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto is nauw bij het project betrokken. Eerder dit jaar kondigde Nintendo ook aan dat het samen met Illumination aan een tweede Mario-animatiefilm werkt.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Ik ben vooral erg benieuwd hoe de personages eruit gaan zien. Ik heb bv. nog nooit een man gezien die als Link verkleed was en die er echt als Link/fatsoenlijk uitzag. Dat maakt of kraakt de film voor mij, maar ik heb vertrouwen (vooral na dit statement)!

[Reactie gewijzigd door MooiMan op 3 mei 2024 - 06:43]

0
test

Ik hoop het ook, maar ga er maar vanuit dat omwille van de diversiteit er karakters zijn die er anders uitzien dan ingame. (Niet dat ik wat tegen diversiteit heb voor nieuwe IPs, maar wel met het achteraf aanpassen van bestaande karakters)

0

Aanbevolen voor jou